Cara untuk Recover (Crack) Password Fail .mdb dari Microsoft Access Database

  • 0
Assalamualaikum.

Ummi ada minta tolong aku untuk bukakkan fail .mdb Microsoft Access Databasenya . Klik link ini untuk tahu lebih lanjut apakah gerangan perisian komputer ini.

Aku lekas membuka fail tersebut dan mendapati fail tersebut ada password. Berkerut dahi nengoknya. How am I supposed to guess the password? It is not my mine pun! 


Aku memandang Ummi dengan penuh kehairanan dan bertanya,

"Password?"

"Ummi pun tak tau. Itu sebabnya mintak tolong kamu. Kamu kan reti crack benda-benda macam ni," jawab Ummi dengan selamba.

"Tengoklah camne," jawab aku ringkas sambil berfikir bagaimana caranya untuk aku menyelesaikan permasalahan yang tidak pernah kutemui sebelum ini.

Aku lantas rujuk kitab Google dan alhamdulillah, jalan penyelesaian memang mudah, ringkas dan betul-betul noob-friendly. 

Perisian tersebut ialah Access Passview. Perlu diingatkan bahawa perisian ini tidak boleh nyahkod password melebihi 18 angkara (characters) dan hanya dapat crack password setakat main database sahaja. Lebih dalam daripada itu, tak boleh.

Anda boleh muat turun Access Passview di halaman ini atau secara terus di lokasi ini.

Anda perlu memiliki perisian yang boleh bukak file .zip terlebih dahulu seperti WinrRar.

Caranya ialah, selepas estrak fail dalam fail .zip tersebut, anda akan lihat icon shortcut ini.

Klik padanya dan anda akan melihat pop-up seperti di bawah.
Klik Get Password dan mulakan carian fail Access Database yang mahu dinyahkodkan.


... dan siap!


Rujukan: Mediakey

Semoga anda peroleh kebaikan daripada entri ini.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment