Konvensyen Super Parents

  • 0
Assalamualaikum.

Alhamdulillah, Allah bukakan jalan untuk berpeluang menghadiri konvesyen Super Parents anjuran Iluvislam di Putrajaya International Convention Centre. Event tersebut diadakan pada 26-27 Mei 2012.


 Berikut ialah kisah aku, rentetan peristiwa yang mengarah kepada pendaftaran aku ke dalam konvesyen yang SUPER ini.

Pada awalnya, aku melihat promosi RM120 bagi mengikuti konvesyen ini. Teragak-agak aku memikirkannya. RM120. RM80 cut off. I thought it was a great deal! Namun, disebabkan aku takde duit lagi ketika itu dan aku saving untuk beli kamera Kodak Playsport ZX5, aku pendamkan sahaja.

Promosi berakhir dan tiket menjadi RM200. Fuhh. Naik la pulak. Keputusan aku berbelah bahagi bukan sahaja kerana tiket, tetapi kerana pada 27 hb, terdapat kenduri kahwin rakan sekelas di UiTM Perak.

Aku biarkan sahaja hari-hari akhir sebelum event tersebut berlalu tanpa mengusahakan pembayaran.

Pagi itu, CEO iluvislam post iklan seminar Jutawan Muda di Facebook. Seminar tersebut bakal dianjurkan di AnaEdar di Greenwood. Sangatlah dekat dengan kawasan perumahan aku. Dengan mengirimkan sms untuk mengikuti seminar tersebut kepada pihak berkenaan, Allah mengutuskan seseorang daripada mereka untuk menerima aku sebagai peserta seminar tersebut.

[Sumber: Imran Koyube's Facebook]

Di sana, I was very inspired with Imran Koyube's ambition. World class ambition. Amazed. That's the word. It happened that I sit sebelah seorang pelajar IKIP bernama Ghafur. Tak pasti ada double F ke tak. Sembang punya sembang, dia datang dari Kedah semata-mata nak datang sini.

Selesai habis seminar, Im membuka peluang buat pendaftaran konvesyen Super Parents pada harga RM99. Alhamdulillah :') Pasal si Ghafur tu pula, it ended up that he is chosen for being the third apprentice of Im. Great for you!

Perancangan Allah sangatlah mantap dan terbaik buat hambaNya dan Allah melihat proses usaha kita bagi mencapai matlamatnya. Manis berjaya dirasakan bila kita menelan pahit berusaha.

Alhamdulillah. Pada 26 dan 27 haribulan Mei 2012, aku berjaya menjejak kasi di PICC bagi menghadirkan diri di konvesyen tersebut. Rujuk laman web Konvesyen Super Parents.




Klik pada gambar bagi paparan tentatif yang lebih jelas.

Aku rasa bertuah sebab dapat pencerahaan awal tentang menjadi seorang bapa. Tak semudah yang aku sangkakan.

From the event, aku sudah ada mindset untuk menjadikan anak-anak aku orang-orang yang seimbang (Fizikal, Intelek, Rohani, Emosi) F.I.R.E nya selain bersama-sama sumbang sesuatu dalam pembangunan ummah itu sendiri.

Besides, aku dapat tahu bahawa perkahwinan itu perlu disandarkan kepada satu misi mega kerana cinta itu pudar selepas hilangnya matlamat bercinta. Panjatkan cinta itu pada si Dia, niatkan bagi mendapatkan keredhaan Allah dan mahu membawanya melangkah masuk syurga bersama.

Untuk dijadikan cerita, pada hari kedua, aku tidak dapat mengikuti kesemua slot memandangkan aku dah tekad menghadirkan diri di kenduri kahwin di Paroi. Selepas 3 slot konvesyen tersebut diadakan, aku terus memacu laju ke sana. Sayang sekali, tetapi keputusan ini terbaik buat memuaskan hati aku dan dalam masa yang sama memenuhi jemputan sahabat aku.

Di sini, aku ingin kongsi rakaman audio buat beberapa slot dalam dua hari tersebut. Klik link Konvesyen Super Parents untuk memuat turun fail mp3 tersebut. Moga anda memperoleh manfaat.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment