Being Better, Anyone?

  • 0
Assalamualaikum.
  1. Azam aku untuk 2012 ada satu je, kelakuanku diredhai Allah dan semua orang.
  2. Actually, tak perlu tahun baru untuk mencapai such ambition. Azam macam ni sepatutnya perlu dipasang sejak dulu lagi.
  3. But, it never too late to realize kan?
  4. Some of my friends dah start their efforts to achieve their own personal goals - ada yang mula giat pergi masjid, berhenti texting dengan bukan muhrim tentang perkara-perkara lagha, kurang berkata-kata kesat, berfikir sebelum melakukan sesuatu dan macam-macam lagi.
  5. Aku? Sebagai permulaan, aku sedang melatih diri untuk memikirkan perasaan orang lain terlebih dahulu sebelum bercakap sesuatu perkara dan banyakkan bersabar daripada melenting.
  6. Selain itu, aku berusaha untuk tidak sepahkan bilik asrama ni (memandangkan kami telah bet antara budak bilik bahawa siapa yang bakal menyepahkan bilik ini bakal dibahan sebagai kaki sepah)
Itu je. Apa-apapun, aku cukup risau satu perkara, if I don't manage to accomplish such will, raising a family is too soon for me. Well, it is not that I want to marry yet, I'm just thinking about my future, and paling kurang pun my own family sedia ada ini.

Besides, I have told my friends about this thingy and they are okay with it. For instance, Ikram, my classmate will always remind me to behave maturely even though I am on the edge of disturbing my friend who does the same first. By then, I will prevent my angry meter from being boiled to the maximum.

Anyway, itu je nak taip hari ini. I have to post this, if not, aku rasa tak puas and tak leh nak buat kerja.

Assalamualaikum.

P/S: Post kali ini sangatlah random. Entah kenapa jadi macam ni, cannot sleep sambil ditemani Syahir, seorang budak Estate Management.

No comments:

Post a Comment