2 Tahun Dari Sekarang

  • 0
Assalamualaikum. 

Pada tahun 2017, aku akan mencecah umur 25. InsyaAllah, kalau tiada aral melintang, aku sudahpun setahun setengah melengkapkan buku log untuk menjadi penilai berdaftar. Aku bayangkan diri aku sudahpun membeli sekurang-kurangnya 

  • satu rumah pelaburan rumah pangsa kos rendah dan 
  • 5 hartanah sublet berdekatan dengan kawasan tempat tinggal
Ketika itu, aku telah mempunyai simpanan sekurang-kurangnya RM20,000 ke atas. RM20k untuk perkahwinan semata-mata, aku anggap, gila. Haha. Memang betul kita menjamu makanan tetamu seiring memberitahu orang ramai yang kita sudah kahwin tetapi it is kinda a waste?

Berbalik kepada kerjaya, insyaAllah ketika itu, ahli-ahli kumpulan registered valuers wannabe daripada batch aku sudahpun membentuk networking yang kuat dan insyaAllah pengalaman yang bernilai. Kelakar memikirkan kenangan ini, maklumlah idea kumpulan ini terbentuk beberapa hari selepas tamatnya peperiksaan semester 6. Mengikut perancangan, kami akan liaise dengan lecturer sebagai penasihat bagi group ini. 

Bagi budak-budak Gombak ini pula, aku ingin berpakat dengan mereka untuk membeli dan mengusahakan hartanah sama-sama. Kami mulakan dengan pendedahan awal. Sekurang-kurangnya aku tanam azam untuk mereka ini memiliki sekurang-kurangnya satu hartanah sebelum berumur 30. Paling tidak pun, kami semua celik pengurusan kewangan. Takmaulah asyik cakap pasal Counter Strike sahaja. Hehe.

Paling utama, keluarga aku. By the time of 2017, aku doakan aku memiliki kebolehan memasak, mengurus, menjaga ahli-ahli keluarga dengan baik. Sebagai anak sulung, kenalah ambil berat tentang kebajikan ibu bapa dan adik beradik. Apa guna hidup sendiri berjaya kalau keluarga yang kita membesar sama-sama terkontang kanting? In the end, redha ibu bapa itu penting untuk mencapai redha Allah bukan?

The ideal time to begin my plan was years before actually, second is right NOW! Hehe. Got to go. Aku perlu uruskan perniagaan buku-buku @afeksibuku di Instagram. Pembaca yang berminat untuk mendapatkan buku, tekan perkataan AFEKSIBUKU ini. Lepas go through, bolehlah whatsapp terus ke 0139094469 untuk tempahan. Hehe.

InsyaAllah, I will be fine :) Babai. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment